Logo školy


svvc1.gif (1774 bytes)

sekce 1
Profil úspěšného manažera v podmínkách ČR

vedoucí sekce: Jiří Šafarčík
Členové:
Tomáš Humpa, Petr Lukašík, Jaromír Janík

 

SEKCE

I.
Profil úspěšného manažera v podmínkách ČR

II.
Absolventi naší školy ve světě manažerů

III.
Výzkum veřejného mínění - názory mládeže

IV.
Multimediální učebnice pro předmět Marketing

V.
Podnikatelské prostředí v různých zemích světa

VI.
Základy marketingové koncepce
EPI, s. r. o.

VII.
Systém individuální výuky studentů třídy
1. FD

VIII.
Spolupráce studentů
SSOŠ, s. r. o. a EPI, s. r. o.

 

 

Závěrečná zpráva

Úvod

Naše Výzkumné a vývojové centrum při EPI, s. r. o. se skládá z osmi sekcí, které fungují jako samostatné, na sobě nezávislé subjekty. Úkolem naší sekce, SEKCE č. 1, je vytvoření profilu úspěšného manažera v podmínkách ČR. Podstatou našeho výzkumu není encyklopedické vyjmenování úspěšných manažerů nebo popis jejich dosavadní činnosti. Naší snahou je zjistit pomocí systémů dotazníků, jakým způsobem dotyční manažeři nahlížejí na prostředí, v němž působí, jak hodnotí vývoj našeho hospodářství, které aspekty vnímají jako pozitivní a které aspekty vnímají jako negativní při vykonávání své podnikatelské činnosti.

Potencionální dotazované jsme rozdělili do čtyř základních kategorií.

  1. Uživatelé finančního sektoru
  2. Bankovní sektor
  3. Burzovní sektor
  4. Makléři

Pro všechny tyto kategorie bude vypracován jeden dotazník, jež bude rozdělen do oddílů příslušících jednotlivým odvětvím. Dotazování se sami zařadí do příslušné kategorie a zodpoví otázky, této kategorii příslušící.

Tento výzkum je prací s lidmi, TOP MANAGERY, jejichž charakteristickým znakem je neustálý nedostatek času. Naším stěžejním úkolem je tedy tyto managery kontaktovat a přesvědčit je o smysluplnosti času stráveného nad naším výzkumem. Není tedy možno odhadnout, s kolika respondenty nakonec budeme spolupracovat a do jakých oblastí budeme schopni proniknout.


Schématický plán výzkumu 

Název výzkumu:

Profil úspěšného managera v podmínkách ČR

Zdůvodnění potřeby jeho řešení:

Úkolem naší sekce č. 1 je získat a analyzovat informace od našich předních managerů, na základě této analýzy sestavit profil úspěšného managera působícího v podmínkách České republiky. Pochopení základních principů činností managera je nezbytností pro aplikaci teoretických poznatků získaných studiem managmentu v praxi.

Definice základní otázky, na kterou by měl výzkum odpovědět:

Cílem výzkumu sekce 1 je zjistit, jaký je profil úspěšného managera působícího v podmínkách ČR. Je možné na základě poznatků, získaných výzkumem v terénu získat “ recept na úspěch ? “

Zdroje informací, metodika výzkumu

Jednotlivým členům sekce byla přidělena území ČR, na nichž se budou pohybovat. Každý z členů sekce získá maximální možný počet managerů ochotných jednat se zástupcem Výzkumného a vývojového centra při EPI, s.r o.

Veškeré získané informace převede do elektronické formy, kterou zašle ve formě e-mailu vedoucímu SEKCE 1.


Časový harmonogram výzkumu 

Harmonogram výzkumu

  • Vytipování jednotlivých managerů – 23. 2. – 18. 3. 2000
  • Zprostředkování kontaktu s dotyčnými managery – 18. 3. – 10. 4. 2000
  • Zpracování dat a konečné úpravy materiálů – 10. 5. – 12. 6. 2000
  • Převod dat na CD-ROM, odevzdání práce nadřízenému 30. 6. 2000

Dotazník 

Na dalších stranách je uveden dotazník, na jehož základě byl náš výzkum sestaven a statisticky vyhodnocován. Podmínkou pro vytvoření tohoto dotazníku byla jeho univerzálnost a to tak, aby se každý z dotazovaných respondentů byl schopen zařadit do příslušné kategorie a odpovědět co možná nejjasněji a nejstručněji.

Dotazník byl respondentům zasílán ve většině případů faxem, proto byl jeho formát upraven do příslušné podoby.


 

 

Studentské výzkumné a vývojové centrum

Evropský polytechnický institut, s. r. o.

soukromá vysoká škola

 

 

 

Název projektu:

 

Výzkum profilu TOP MANAGERA

působícího v podmínkách ČR

 

 

Otázky budou pokládány managerům působícím v těchto oblastech:

  1. Uživatelé finančního sektoru
  2. Bankovní sektor
  3. Burzovní sektor
  4. Makléřství

Otázky pro uživatele finančního sektoru:

  1. Jak si představujete moderního managera současné doby ?
  2. Jak hodnotíte vývoj našeho hospodářství od roku 1990, jak tento stav ovlivňuje Vaše podnikatelské aktivity ?
  3. Co byste chtěl ve Vaší profesi prosadit?
  4. Jaká je Vaše představa ideálního spolupracovníka ?
  5. Jak vidíte budoucnost svého oboru ?

Otázky pro bankovní sektor:

  1. Jaký je podle Vás důvod kolapsu jímž doposud prošel náš bankovní sektor?
  2. Proč z ČR utíkají tzv. “krátké peníze” ?
  3. Existuje podle Vás způsob, jímž by bylo možno ochránit naše peněžní ústavy proti tzv. tunelování a jiným formám hospodářské kriminality ?
  4. Jaký je Váš názor na legislativu zajišťující chod bankovního sektoru ?
  5. Co očekáváte od svých mladých spolupracovníků ?

Otázky osoby zabývající se činností spojenou s provozováním burzovního sektoru:  

  1. Jaké jsou dle Vašeho názoru největší úskalí pro provozování burzy cenných papírů a. s. ?
  2. Domníváte se, že v průběhu tohoto roku dojde k nějakým předvídatelným změnám z institucionálního hlediska na BCP, a. s ?
  3. Myslíte si, že BCP, a. s. dosahuje úrovně některých prestižních zahraničních burz? Pokud ne, v čem vidíte její nedostatky oproti těmto burzám ?

Otázky pro makléře:

  1. Jaký je podle Vás profil moderního makléře současné doby?
  2. Jak hodnotíte vývoj a úroveň našeho kapitálového trhu?
  3. Z jakých řad se “rekrutují” vaši hlavní klienti?
  4. Co očekáváte od svých mladých spolupracovníků?
  5. Považujete současný stav legislativy ve Vaší oblasti za uspokojivý?
  6. Pokud ne, v čem vidíte její hlavní nedostatky ?


Odpovědi dotazovaných manažerů 

Výše uvedený dotazník byl managerům předkládán nejrůznějšími způsoby, faxem, dopisem či osobními kontakty. Už samotné zprostředkovávání kontaktů a jednání s managery bylo pro nás cennou zkušeností. Je nutno říci, že ne každý z managerů, který souhlasil s rozhovorem, svému slibu také dostál. Bohužel, v nabitém programu našich top managerů jsme měli ve většině případů tu nejnižší prioritu. Přesto se nám podařilo zkompletovat následující databázi informací, odpovědí na jejichž základě se pokusíme vyvodit odpověď na klíčovou otázku našeho výzkumu – jaký je profil TOP MANAGERA působícího v podmínkách ČR ?


Odpovědi uživatelů finančního sektoru


Respondent:

Dc. Vašulka

Gumotex, a. s.


Odpovědi:

  1. Základní manažerskou vlastností je schopnost plánovat, jednat s lidmi a kontrolovat podřízené. Tyto vlastnosti jsou pro výkon funkce samozřejmostí.
  2.  

  3. Prvních šest let po roce 1990 bylo v naší republice tehdy ještě s břemenem Slovenska požehnáno pro podnikatelské aktivity. Podařilo se nám rychle nasát základní principy fungování tržní společnosti a téměř ve všech oblastech byl vytvořen docela dobrý předpoklad pro to, aby člověk v tržních podmínkách uspěl. Od roku 1997 však poklesla poctivost povinné kontroly velkých peněžních ústavů a cela řada nepoctivých podnikatelů tak dostala zelenou a vlastní podniky byly vytunelovány. To se odrazilo na vysoké nezaměstnanosti, dále na zvýšeném procentu dlužníků a vysoké platební neschopnosti podniků.Představa, že Fond národního majetku je vstupní brána do finančního světa naší republiky se jaksi zatím neosvědčil. Podnikatelské aktivity naší firmy v tomto směru jsou ovlivněny především vysokou měrou nevyřízených závazků vůči naší firmě a tím potom ke stagnaci financí a dalších možností investic.
  4.  

  5. Otevřenější dialog s finančními úřady, větší informovanost ze strany státních orgánů.
  6.  

  7. Ideální spolupracovník zastoupí kolegy i vedoucího v jejich nepřítomnosti a svým originálním přístupem se stává manažerem firmy s co nejčistšími úmysly.
  8.  

  9. Budoucnost oboru financí a daní je velká a žádný obchodník se nemůže hýbat dopředu bez aktuálních znalostí a informací na finančním trhu či v oblasti daňové politiky. Každé zaváhání či nerozhodnost jednoho napomáhá k úspěchu toho druhého. Konkurenci v oblasti ekonomiky a hospodářství bude stále růst a naše rychlé rozhodování nám může zvýraznit naše projekty i kariéru. V neposlední řadě mějme na paměti poslední větu každého zákona – neznalost neomlouvá.

Respondent:

Ing. František Strážnický

Absolvoval průmyslovou školu ve Zlíně

Vysoká škola s ekonomickým zaměřením

Po škole se dostal do řídící funkce v ekonomickém oddělení

Po pěti letech přijal nabídku funkce náměstka.

Nyní zaměstnán jako personální a finanční ředitel České Zbrojovky.


 Odpovědi: 

  1. moderní manažer tohoto typu by měl být:
  • kvalifikaci
  • vzdělanost
  • vysoké pracovní nasazení
  • předvídavost
  • měl by být loajální k firmě
  1. Toto období bych nazval jako období po transformaci. Dnešní dobu ovládají vývojové trendy, ale značně je cítiti krize, která velkou měrou ovlivňuje subjekty na trhu. Ta negativně ovlivnila i Českou zbrojovku, kdy jsme museli sáhnout až k propouštění. Nepřeje nám ani hospodářství ČR, jde především o vysokou míru inflace a silnou korunu.
  2.  

  3. V podniku ČZ bych chtěl zabudovat integrační systém, SAP. Chtěl bych vytvořit ze ČZ zdravou, finančně silnou společnost.
  4.  

  5. Ideální zaměstnanec by měl být ochoten udělat pro firmu maximum.
  6.  

  7. Činnost podniku ČZ je v současné době silně závislá na zásazích státu. Není proto možné předpokládat budoucí vývoj.

Respondent:

Ing. Petr Richter

Vedoucí ekonomického oddělení

Stavex, s. r. o.


Odpovědi:

  1. Výrazná osobnost těchto vlastností:
  • odborná vyspělost,
  • schopnosti překonávat překážky,
  • vůdčí schopnosti (charisma)
  • jazykové znalosti,
  • kultivovanost.
  1. velké zklamání, pozdní utváření právního prostředí, kriminalizace podnikatelského prostředí, vysoké míra zdanění, nemožnost dosáhnout efektivních úvěrů, byrokratizace státního aparátu.
  2.  

  3. zvýšení dostupnosti informačních prostředků a zejména internetu pro “ běžného občana “
  4.  

  5. ideální spolupracovník:
  • zapálenost pro společnou věc,
  • ochota pracovat bez ohledu na osobní požadavky,
  • odborná a jazyková vyspělost,
  • osobní vlastnosti (píle, samostatnost, ochota, cílevědomost)
  1. Jsem optimistou, přestože máme ve výpočetní technice velký skluz, prostor pro rozvoj je veliký. Nezbytnou podmínkou dalšího rozvoje je, abychom se co v možná nejkratším termínu dokázali sjednotit s normami Evropské unie.

Respondent:

Michal Dvouletý

MD Catering

Gastronomické služby


Odpovědi:

  1. Obecně se dnes setkáváme s různou strukturou charakteristik, které jsou požadovány po “ moderních manažerech “. Já se však osobně domnívám, že pro úspěšného manažera dnešní doby je nejdůležitější to, aby se dokázal dennodenně přizpůsobovat stále novým situacím a dokázal udržet krok se stále se zrychlujícím společenským vývojem. Je samozřejmé, že takový manažer musí být dostatečně odborně způsobilý, musí umět lidi řídit, motivovat a hlavně vést, musí být sžit s moderními prostředky ICT, mít dostatečné jazykové znalosti i obecné schopnosti komunikace. Myslím, že v budoucnosti také poroste význam obchodní diplomacie qa schopnosti firmy začlenit se a vybudovat si co nejsilnější postavení v rámci globální celosvětové ekonomiky.
  2.  

  3. Nechci-li popsat několik stránek širokou analýzou novodobého hospodářského vývoje naší země, nemohu na první část Vaší otázky odpovědět. Nyní se budu zabývat druhou částí otázky. Protože nabízíme speciální služby v oblasti gastronomie, které bychom mohli zařadit spíše k luxusnějším a tedy ne ke každodenně využívaným službám, je samozřejmé, že v době ekonomické konjunktury je i naše podnikatelská aktivita – podněcována zvýšenou dodávkou – silnější a daleko dynamičtější. A opak také platí – jde-li naše země cestou hospodářské recese, je i naše firma limitována dispozicí potencionálních klientů.
  4.  

  5. V našem oboru se nám po několikaleté snaze podařilo prosadit snížení DPH u stravovacích a ubytovacích služeb z původních 22 % na 5 – ti procentní limit, čímž se celá oblast cestovního ruchu, hoteliérství a gastronomie vymanila z ničivého sevření daňového zatížení. Toto naše malé “vítězství “ přiblížilo naší zemi k Evropským standardům. Čeká nás však ještě mnoho práce. Musíme totiž probudit naše vládní činitele a pomoci jim, aby tak jako většina jejich evropských kolegů pochopili, že oblast cestovního ruchu a tedy i obory příbuzné k nejdynamičtějším sektorům národního hospodářství a že by si proto zasloužili i patřičnou pozornost.
  6.  

  7. Na tuto otázku jsem Vám již částečně odpověděl v souvislosti s první otázkou. Přidal bych snad ještě několik dalších charakteristik – spolehlivost, loajálnost k firmě, profesionální přístup, odpovědnost.
  8.  

  9. Jak jsem již uvedl, celý náš obor patří k elitě v dynamičnosti svého rozvoje, kdy jej analýzy umisťují hned za oblast ICT a finanční sektor. A myslím si, že si toto místo hrdě udrží i v dalších letech.

Odpovědi uživatelů bankovního sektoru


Respondent:

Ing. Petr Herman

Vedoucí podniku

Bosch Diesel, s. r. o.


Odpovědi:

  1. Nejsem si zcela jist, zda je možno proces, jimž prošlo naše bankovnictví, nazvat kolapsem. Samozřejmě, není možné popřít, že se náš bankovní systém, především jeho legislativní zajištění, ani zdaleka nepřibližuje evropským standardům. Příkladem mohou být problémy s Komerční bankou, Universal bankou a s celou řadou menších bank, jejichž provoz a kapitálové zajištění nebylo zcela dořešeno. Přesto se u nás podařilo nastartovat proces hospodářského růstu, byť jen s velmi mírným tempem. Jsem však přesvědčen, že s případným vstupem ČR do struktur EU dojde ke zlepšení stávající situace.
  2.  

  3. Na tuto otázku jsem již více odpověděl v odpovědi na otázku č. 1. Přesto si důvod, díky němuž k těmto ztrátám dochází, netroufám přesně specifikovat.
  4.  

  5. Proti tzv. tunelování existuje dle mého názoru jen jediná ochrana. Státní dozor, ve spojení s rasantní novelizací legislativních předpisů zajišťujících chod našeho bankovního sektoru.
  6.  

  7. Na toto jsem již odpověděl v předchozí otázce. Stav legislativy je v současné době, dle mého názoru absolutně nedostatečný. Novelizace těchto předpisů je, má-li dojít ke sjednocení s normami EU, naprosto nezbytnou.
  8.  

  9. Samozřejmě. Musí se jednat o špičkové odborníky s dostačujícím stupněm kvalifikace. Dalšími potřebnými vlastnostmi jsou loajalita k firmě, flexibilita a ochota vydat ze sebe maximum. To, že spolupracovník nemá dostatečné množství zkušeností není v žádném případě omluvou pro případně chyby. Především v bankovním sektoru není možno aplikovat přísloví, že chybami se člověk učí. Cena těchto chyb je v tomto případě příliš vysoká.

Odpovědi osob zabývajících se činností spojenou s provozováním burzovního sektoru


Respondent:

Judr. Ing. Václav Školout, advokát

Vyroubal Krajhanzl Školout a spol.

A d v o k á t n í k a n c e l á ř


Odpovědi:

  1. mezi největší úskalí provozování burzy cenných papírů v ČR řadím:
  1. Nedotažení transformace ekonomiky v oblasti kapitálového trhu, tj. přetrvávání stavu, kdy se objevují na trhu v té či oné míře ony “ veřejně obchodovatelné cenné papíry “, jejichž likvidita, a především ekonomické parametry jejich emitentů nedávají záruky ke korektnímu obchodování s nimi. S ohledem na konkrétní rozdělení trhu mezi BCCP, a. s. a RM-S a jejich vzájemnou soutěž, nelze za této situace očekávat, že bez zásahu do platné právní úpravy se trh v krátké době takových cenných papírů a takové anomální situace zbaví.
  2.  

  3. Neujasněné právní postavení burzy, která je sice zákonem upravena jako akciová společnost, tj. kapitálová obchodní společnost, jejímž hlavním cílem by mělo být dosahování maximálního zisku, naplňování veřejných zájmů a povinností. Tento zdánlivě marginální problém vytváří pro burzu překážku k tomu, aby mohla plně využít výhod získání volného kapitálu pro svůj rozvoj cestou emise svých akcií a snižování nákladů na nezbytně nutnou míru. Daná právní úprava rovněž značně stěžuje vytváření jednotné podnikatelské vůle a formulací strategických cílů uvnitř burzy a jejích vedoucích orgánů.
  4.  

  5. Nedostatečné tempo integrace s ostatními regionálními burzami (což ovšem není ovlivnitelné jednostranně pouze snahou BCPP, a. s.).
  6. Žádné zásadní předvídatelné změny ve smyslu institucionálním nelze v nejbližší době očekáva.
  7.  

  8. BCCP, a. s. nemůže objektivně dosahovat úrovně prestižních zahraničních burz, neboť k tomu nedozrály podmínky v rámci české ekonomiky obecně a v rámci českého kapitálového trhu zvlášť, BCCP, a. s. se nyní i v budoucnu bude moci srovnávat pouze se sobě rovnými burzami, tj. burzami působícími v regionálním prostoru s nevelkým počtem kótovaných emisí a omezeným počtem členů. Její poslání a význam nebude však dán pouze kvantitavními hledisky, nýbrž její monitorovací, selektivní a regulační funkcí. Spravedlivě lze však již dnes konstatovat, že na rozdíl od jiných institucí a nástrojů tržní ekonomiky byla a je to právě BCPP, a. s., která se vyhnula skandálům a “nestandartním “ krokům a která např. i přes minulou nepřízeň Komise pro cenné papíry dokázala efektivně využít jí poskytnutého kapitálu. Obhájení svého raison de etre ji však teprve čeká s otevřením českého trhu po vstupu do EU.

Odpovědi osob zabývajících se makléřskou činností


Respondent:

Mgr. Ivana Frousová

Investage, a. s.


  1. Makléř současné doby ? Silná osobnost schopná neustále pružně reagovat na změny kapitálového trhu, vysoce profesionální v péči o klienty, s perfektními odbornými znalostmi.
  2.  

  3. Vývoj kapitálového trhu je u nás vývojem se všemi možnými problémy, protože teprve vzniká – malá likvidita – trh teprve hledá svoji podobu.
  4.  

  5. Vzhledem k tomu, že klienti jsou u nás na jedné straně ti, kteří si nyní uvědomili, že na svém majetkovém účtu ve středisku cenných papírů mají ještě akcie z kupónové privatizace, které neprodali, na druhé straně jsou ale klienti, kteří jsou s vysokými znalostmi trhu a dostatečným finančním zázemím pro velké objemy obchodu. Otázka z jakých řad se rekrutují Vaši klienti – ze všech. Hlavními klienty jsou pro nás všichni klienti.
  6.  

  7. Od svých mladých spolupracovníků čekám přesně to, co i od starších kolegů, vzhledem k tomu, že neuznávám žádnou diskriminaci, a tím je spolehlivost.
  8.  

  9. Současný stav legislativy je problematický, neustále se vyvíjí, dochází v něm k častým změnám, čekají nás změny vzhledem k chystanému vstupu do EU. V úvodu čtvrté kapitoly z první části Hayokova díla Právo, zákonodárství, svoboda je citát římského právníka: “ To, co je správné, není odvozeno z pravidla, nýbrž pravidlo vzniká z naší znalosti toho, co je správné. “ Bohužel v naší společnosti deset let po sametové revoluci a čtyřicetileté totalitě před tím, zatím tato znalost obecně chybí.

Respondent:

Ing. Vladimír Hoffman

MARK AUDIT, a. s.


Odpovědi:

  1. Profil moderního makléře současné doby:
  • 25 – 30 let, vysokoškolské vzdělání v USA nebo v západní Evropě
  • znalost podmínek anglosaského kapitalismu
  1. Vývoj a úroveň našeho kapitálového trhu je špatný. Nedůvěra investorů se zvyšuje, počet emisí cenných papír v ČR klesá, protože neslouží k získávání kapitálu. Jediným podstatným zdrojem cenných papírů byla vlastně jen kupónová privatizace.
  2.  

  3. Našimi klienty jsou především institucionální investoři, tuzemské právnické i fyzické osoby.
  4.  

  5. Od svých mladých spolupracovníků očekávám především pružnost, čestnost, pracovitost a především zaujetí pro práci
  6.  

  7. Současný stav legislativy v ČR považují za zcela nedostačující. Neustálé novelizování zákonů považuji za alibismus.

Respondent:

makléř

Ing. Josef Mrkvička

AOCP, a. s.


Odpovědi:

  1. Profil Moderního makléře současné doby ? Především odporná způsobilost,flexibilita a především loajalita ke své firmě. Věk není rozhodujícím faktorem.
  2.  

  3. Vývoj našeho kapitálového je pomalý a zaostávající za světem jak po stránce technické, tak po stránce ochrany investorů. Základní problémy – likvidita CP, nezájem investorů, prostředí nevhodné pro malé investory, nedostatek vyšších finančních nástrojů – opce, features.
  4.  

  5. Žádné hlavní klienty v současné době nemáme. Nemáme ani malé klienty, “kupónové”, kteří po prodeji svých akcií definitivně odešli, nemáme ani velké klienty, ti definitivně přešli do ciziny.
  6.  

  7. Od svých mladých spolupracovníků očekávám především znalost angličtiny, schopnost práce s prostředky ICT, loajálnost k firmě.
  8.  

  9. Současný stav legislativy rozhodně nepovažuji za dostatečný. Hlavní problémy – chybí obecná pravidla umožňující “ život “ na kapitálovém trhu všem, nikoliv jen “ vyvoleným “ , na druhou stranu ochrana před činností “ vyvolených “. Ochrana investorů před činností vlastníků podniků, nedovolatelnost práva, ani prostřednictví Komise cenných papírů, ani prostřednictvím soudu.

Závěr výzkumu

Když jsme zahajovali tento výzkum, bylo naší cílem získat odpověď na otázku –

“ Jaký je profil TOP MANAGERA působícího v podmínkách ČR ? “

 

Od chvíle, kdy jsme si položili tuto otázku, jsme měli možnost hovořit s mnoha odborníky, působícími v oboru finančnictví, v bankovním sektoru a v neposlední řadě s odborníky působícími v burzovním sektoru, se špičkovými makléři. Pokoušeli jsme se najít onen “ recept na úspěch “.

 

V průběhu výzkumu a shromažďování odpovědí dotazovaných respondentů se nám podařilo získat velké množství informací nejrůznějšího charakteru. Některé ohlasy na vývoj našeho hospodářství a celkové ekonomické situaci v zemi byly pozitivní, některé negativní. Požadavky na spolupracovníky vykazovaly některé společné rysy – jednalo se ovšem o vlastnosti, které dnes požaduje zřejmě každý potencionální zaměstnavatel. Odpovědi na odborné otázky se vyznačovaly vysokou individualitou a různorodostí. Stále jsem nemohl nalézt jakýkoliv společný algoritmus, který by se vyskytoval v jednání, vyjadřování a názorech jednotlivých top managerů. Čím více materiálů jsem měl možnost zpracovávat, tím menší odvahu jsem měl k tomu, aby kteréhokoliv z vrcholových managerů nazval “ průměrným .” Mohu tedy zodpovědně prohlásit, že není možné vytvořit něco jako průměrný profil top managera působícího v podmínkách České republiky. Chce-li být někdo skutečným top managerem, nemůže se spoléhat na postupy nebo metody, které použili či používají jiní manažeři.

Otázkou tedy zůstává, co jsem to vlastně vytvořili. Nashromáždili jsme velké množství odpovědí od fundovaných odborníků. Chcete-li tedy nahlédnout do skutečného světa skutečných managerů a řídících pracovníků, pak podrobně prostudujte dotazník a všechny odpovědi respondentů. Možná, že to co se z těchto materiálů dozvíte, změní Vaše dosavadní stanoviska. Byl tedy vytvořen zajímavý studijní materiál.

 


KONTAKT
Evropský polytechnický institut, s. r. o.
Osvobození 699, 686 04  Kunovice, ČR, tel., fax: +42 (0) 632 / 54 90 18
URL: http://www.vos.cz/epi, e-mail: epi@vos.cz
přímý kontakt na centrum: +42 (0) 605 / 446222 (Michal Dvouletý)
nebo e-mail: svvc@vracov.cz