Evropský polytechnický institut, s. r. o.
Náš vzdělávací komplex vznikl v roce 1991. Jeho součásti dnes tvoří :
- Nulté ročníky určené žákům 8. a 9. tříd ZŠ jako příprava k přijímacímu řízení na SŠ. Výuka probíhá každou druhou sobotu vždy od 8 do 12 hodin.
- Soukromá střední odborná škola, s.r.o. nabízí absolventům ZŠ čtyřleté maturitní studium, včetně externího studia pro pracující, v následujících studijních oborech:
- Vyšší odborná škola, společnost s ručením omezeným, nabízí maturantům vyšší odborné vzdělání zakončené absolutoriem, včetně dálkového studia pro pracující. Denní studium je tříleté, dálkové čtyřleté. V roce 1997 získal náš obor Právo komerční Certifikát vysoké kvality. V roce 1998 získal tento certifikát také obor Ekonomika a zahraniční obchod.
- Evropský polytechnický institut, s.r.o. nabízí maturantům
Nultý ročník
Nulté ročníky jsou určeny žákům 7.,8. a 9. tříd jako příprava k přijímacímu řízení ke studiu na střední škole. Žák studuje jednou za čtrnáct dnů v sobotu český jazyk, matematiku, výpočetní techniku, cizí jazyk a odbornost - tj. základy ekonomiky nebo základy práva, budoucí specialisté výpočetní techniky mají úvod do práce s PC, software a hardware.
Soukromá střední odborná škola, s.r.o.
Profil absolventa oboru
Zahraniční obchod
Úspěšní absolventi jsou schopni po krátkém zapracování samostatně pracovat v útvarech, které organizují mezinárodní obchodní operace. Jsou připraveni samostatně vést jednoduché i podvojné účetnictví, pracovat v útvarech odbytu, zásobování, obchodu, marketingu, log
istiky, plánování a analýz. Mají dostatečné znalosti a dovednosti pro založení a vedení obchodní firmy.
Profil absolventa oboru
Komerční právo
Absolvent je připraven na samostatnou práci v právním útvaru podniku, obchodním útvaru, v personálním útvaru. Dokáže zakládat i obchodní společnosti nebo v nich působit jako odborný, střední řídící pracovník. Po zapracování může pracovat v kanceláři komerčního právníka nebo notáře.
Profil absolventa oboru
Počítačové elektronické systémy
Žáci všech specializací získají jako základ znalosti z výpočetní techniky, využití textových editorů, umí pracovat s aplikačními programy. Je seznámen s počítačem, jeho částmi a způsoby obsluhy, má základní znalosti o struktuře a činnosti počítače.
Vyšší odborná škola,s.r.o.
Profil absolventa
Ekonomika a zahraniční obchod
Absolvent je připraven zapojit se do organizace mezinárodního obchodu. Je schopen zakládat a vést malé a střední podniky podle živnostenského i obchodního zákoníku. Je připraven zastupovat organizaci u všech stupňů soudů, předkládat důkazy a vypracovávat jednotlivé druhy žalob a podání. Je povolán zastupovat zájmy organizace. Znalosti mezinárodního práva mu umožní řídit činnost firmy v době, kdy firmy vystupují a působí v mezinárodních obchodních vztazích
.Absolvent tedy může pracovat po kratší praxi jako obchodní zástupce firmy, jednatel obchodní organizace, prodejní zástupce, po získání praxe jako vedoucí ekonomického, účetního, zásobovacího, odbytového, personálního a obchodního útvaru, jako vedoucí oddělení, provozu či závodu. Ve státní sféře lze jeho znalosti využít na finančních, živnostenských, pracovních i jiných úřadech. Může působit jako poradce v oblasti ekonomiky, účetnictví, managementu, marketingu a personalistiky.
Profil absolventa
Právo komerční
Absolvent je schopen vést jednoduché účetnictví malé firmy, orientuje se v účetní terminologii a umí sestavit přiznání k dani z příjmů. Má základní znalosti podvojného účetnictví. Profil doplňuje náročná příprava v oblasti marketingu a managementu. Cílem je koordinace osobních schopností, talentu a charakteru. Dovede pracovat v týmu, ale také tento tým vést.
Absolvent je připraven pracovat jako specializovaný odborný pracovník v obchodním útvaru, zásobování, odbytu, personálním a marketingovém útvaru. Po kratší praxi je schopen vést středně velké pracovní skupiny. Je schopen spolupracovat s bankou, statistickým a finančním úřadem. Komunikační dovednosti mu dovolují zastupovat firmu na veřejnosti. Dále je absolvent řádně připraven na práci v právním út
varu podniku. Dokáže zakládat společnosti nebo v nich působit jako odborný, střední řídící pracovník.Profil absolventa
Počítačové systémy elektronické
Absolvent je prakticky orientovaný odborník, který získá během studia znalosti a dovednosti, které mu umožní obsáhnout téměř celý rozsah oboru výpočetní techniky, a to nejen jako tvůrce, ale i prodejce počítačového softwaru a hardwaru.
Získané informace mu umožňují vykonávat činnosti při správě sítí, údržbě dat na servrech, organizování provozu na počítačích, jejich oprav a celkové údržby. Disciplíny z oblasti ekonomiky (tj. znalost obecné ekonomické teorie, účetnictví, managementu a marketingu, obchodní strategie) a práva (tj. znalost základů práva, občanského práva, pracovního a obchodního práva) mu dávají
všechny předpoklady pro úspěšné působení při založení vlastní firmy.Evropský polytechnický institut, s.r.o.
Rozhodnete-li se studovat na EPI, setkáte se zkušeným a kvalifikovaným sborem, který prošel českou i irskou akreditací.Budete se řídit hodnotícím a kreditním systémem, který je registrován jak v ČR tak v EU. Pro studenty i učitele u nás platí stejné práva a povinnosti jako na jiných českých vysokých školách.Máte možnost vstoupit do vzdělávacích programů, které jsou vysoce profesně orientované.
Jste-li dobře jazykově vybaveni, vyberte si studijní program Management a marketing - obor Management a marketing zahraničního obchodu. Mimo profesi budete ovládat jazyk anglický, německý a ruský a budete-li chtít, i francouzský.
Chcete-li se věnovat oblasti financí, můžete si vybrat studijní program Bankovnictví, peněžnictví a pojišťovnictví - obor Finance a daně. Získáte vysokoškolské znalosti z oblasti bankovnictví, burzovních oblastí, státní sféry, ... . Můžete se specializovat na oceňování finančních derivátů a s důvěrou si požádat o makléřské zkoušky.
Dále máte možnost výběru studijního programu Informatika. Chcete-li působit jako analytici, správci informačních systémů podniku, vyberte si studijní obor Ekonomická informatika, jste-li svým profilem orientováni na programování, operační systémy, chcete-li pracovat jako správci sítí, profilaktici, prodejci výpočetní techniky, nabízíme Vám studijní obor Elektronické počítače.
Všechny tyto studijní obory jsou atraktivní pro chlapce i dívky. Studium je tříleté, zakončené bakalářskými zkouškami a obhajobou bakalářské práce. Získáte vysokoškolské vzdělání a titul Bc.
obor
Finance a daně
Charakteristika studijního oboru
Absolventi tohoto studijního oboru budou schopni samostatně řídit rozhodovací procesy na podnikové úrovni na domácích i zahraničních trzích, ve veřejné správě, v oblasti podnikových a veřejných financí, bankovnictví, burz, mezinárodních financí
a správy daní. Mohou pracovat v oblasti vývoje a výzkumu.Studijní program Finance a daně je koncipován na úrovni bakalářského stupně. Standardní doba studia je tři roky, forma studia je prezenční.
Cíle studijního oboru
Absolvováním studijního oboru Finance a daně získá absolvent teoretické znalosti a odborné dovednosti ve specializaci financí a daní, odpovídající standardním požadavkům na tyto specialisty v zemích Evropské unie. Zvláštní důraz bude kladen na důsledky, které vyplynou pro tato odvětví z rozšiřující se otevřenosti české ekonomiky k EU a světové ekonomice a z důsledku přílivu cizího kapitálu do ČR.
Profil absolventa studijního oboru
Studijní obor Finance a daně je zaměřen na přípravu absolventů pro uplatnění ve státní, podnikové a podnikatelské sféře, v oblasti daní a účetnictví, ve finančním sektoru a v oblasti veřejné správy.
Uplatnění absolventů oboru Finance a daně je zejména v bankách, pojišťovnách a dalších institucích peněžního a kapitálového trhu, v podnicích, jakož i ve státní správě, zejména pak v oblasti finančních úřadů, institucích působících v oblastech zdravotního a sociálního pojištění a státních dávek. Absolventi tohoto oboru se uplatní i ve specializovaných finančních funkcích v podnicích i v organizacích odbor
ného poradenství, ve vědeckovýzkumné základně. Své uplatnění najdou v oblasti účetních a daňových odděleních podnikatelských subjektů, daňového poradenství, externího a interního auditu, ve finančních institucích a institucích správy zdrojů veřejných rozpočtů, popř. i jako podnikatelé či osoby samostatně výdělečně činné.
obor
Management a marketing zahraničního obchodu
Charakteristika studijního oboru
Absolventi tohoto studijního oboru budou schopni pracovat v domácím i mezinárodním prostředí. Budou schopni vykonávat funkce v oblastech ekonomiky, zahraničního obchodu, managementu a marketingu. Studium je profesně orientováno. Důraz je kladen na schopnost práce s informačními zdroji.
Studijní obor Management a marketing zahraničního obchodu je koncipován na úrovni bakalářského stupně. Je sestaven prakticky i teoreticky tak, aby se absolventi mohli co nejrychleji plně uplatnit v podnikatelské sféře. Standardní doba studia je 3 roky. Forma studia je prezenční.
Cíle studijního oboru
Absolvováním studijního oboru Management a marketing zahraničního obchodu získá absolvent teoretické znalosti a odborné praktické dovednosti v zahraničním obchodu, odpovídající požadavkům na tyto specialisty v zemích Evropské unie. Důraz je kladen na vybudování schopností řešit důsledky, které vyplynou z rozšiřující se otevřenosti české ekonomiky k EU a světové ekonomice na svém pracovišti.
Profil absolventa studijního oboru
Studijní obor Management a marketing zahraničního obchodu je zaměřen na přípravu absolventů pro uplatnění ve státní, podnikové a podnikatelské sféře, v oblasti ekonomiky a zahraničního obchodu. Absolvent ovládá jazyk anglický, německý a ruský. Umí aplikovat mikroekonomii a makroekonomii na podnikové řízení. Je specialistou na zahraniční obchodní operace. Při organizaci obchodních operací umí aplikovat normy platné české legislativy. Ovládá informační technologie. Umí řídit malé a středně velké pracovní kolektivy i pracovat v týmu.
Orientuje se v mezinárodním právu a finančních operacích na domácích a zahraničních trzích v rozsahu nutném pro zabezpečení obchodních činností podniku.Absolventi jsou připraveni na rozšiřující se možnosti podnikatelských aktivit v zemích Evropské unie a na světových trzích. Umí využívat příležitostí, které nabízí probíhající proces globalizace. Absolvent ovládá metody dovozu a vývozu různých komodit, ovládá celní problematiku i smluvní prostředky zahraničního obchodu.
Uplatnění absolventů oboru Management a marketing zahraničního obchodu je zejména v institucích zabývajících se tuzemským a zahraničním obchodem. Absolventi tohoto oboru se uplatní po krátkém zapracování i v bankovnictví a pojišťovnictví. Své místo najdou také v oblasti účetních odděleních podnikatelských subjektů, i jako podnikatelé, či osoby samostatně výdělečně čin
né.obor
Ekonomické počítače
Charakteristika studijního oboru
Studijní obor Elektronické počítače je zaměřen na výchovu odborníků nacházejících uplatnění v oblasti informačních systémů, informačních technologií a průmyslové výrobě počítačů. Studenti jsou připravováni pro praktické aplikování znalostí v procesech hospodářské praxe i různých řídících procesech. Jsou seznámeni se základními informacemi o sítích a jsou schopni pracovat při údržbě sítí nebo jako správci sítí. Rozumí možnostem v
yužití internetu a jsou schopni aplikovat znalosti při tvorbě WWW stránek nebo jiných technologií podporujících elektronický obchod. Naleznou své uplatnění v programátorských firmách v oblastech aplikačních programů i tvorbě zakázkových programů.Jsou připraveni pro tvorbu konstrukční technické dokumentace s využití CAD technologie. Znají dokumentační principy pro tvorbu projektu s vedením na počítači.
Jsou připraveni pro střední stupeň řízení a mají znalosti o týmové práci. Na trhu práce se mohou uplatnit i jako samostatné subjekty se znalostí zákonů s tím souvisejících.Standardní doba studia je 3 roky.
Cíle studijního oboru
Cílem studijního oboru je vychovat vysokoškolsky vzdělaného odborníka pro oblast práce s informacemi a hardwarem počítačů v průmyslových oblastech podnikové sféry. Absolventi by měli podpořit efektivnost aplikací moderních informačních technologií do řídících procesů a výrobních oblastí.
Profil absolventa studijního oboru
Absolvent ovládá programování, zpracování textu, instalaci operačních a uživatelských systémů. Umí pracovat s databázovými systémy, přenosem dat v síti. Ovládá internetové technologie. V rozsahu potřebném pro praxi umí aplikovat účetnictví, právo a ekonomiku. Je připraven tvořit ekonomický a informační software, řídit malé firemní týmy. Uplatní se i v podnikatelské sféře jako podnikatel. Je schopen realizovat návrh plošného spoje a zná podmínky pro výrobu plošného spoje. Je schopen simulovat hardwarový návrh na počítači a vypracovat dokumentaci s použitím CAD technologií.
Absolventi se uplatní ve funkcích analytik – programátor, správce aplikací, administrátor databází, správce počítačových sítí. Absolventi naleznou uplatnění především jako specialista na využívání výpočetní techniky, moderních informačních systémů, technologií, výrobní či řídící stránky organizace, pracovník na výrobu technické dokumentace s využitím CAD, pracovník při výrobě a testování hardwarových komponent počítače.
obor
Ekonomická informatika
Charakteristika studijního oboru
Studijní obor Ekonomická informatika (EI) je zaměřen na výchovu odborníků nacházejících uplatnění v oblasti informačních systémů (IS) a informačních technologií (IT). Studenti oboru EI jsou připravování především pro potřeby analýzy, návrhu, realizace a provozu IS uplatňujících se v poznávacích a řídících procesech hospodářské praxe. Získávají znalosti z oblasti IT, metod zpracování informací a aplikace systémové analýzy. Předmětem jejich studia jsou především disciplíny IS/IT a disciplíny ekonomické, jakož i disciplíny nezbytné k osvojení si zásad managementu a základního právního vědomí.
Bakalářský stupeň je zaměřen na výchovu vysokoškolsky vzdělaných odborníků nacházejících své uplatnění jako specialisté na IS:
•v podnicích zaměřených na tvorbu, nákup a prodej ekonomických aplikací IS, a to jak v oblasti technického, tak i programového vybavení,
•v útvarech informatiky výrobních a nevýrobních organizací, zodpovědných za provoz a rozvoj svých IS/IT.
Cíle studijního oboru
Cílem studijního oboru je vychovat vysokoškolsky vzdělaného odborníka pro oblast práce s informacemi v ekonomických oblastech podnikové sféry. Absolventi by měli podpořit efektivnost aplikací moderních informačních technologií do řídících procesů.
Profil absolventa studijního oboru
Absolvent ovládá programování, zpracování textu, instalaci operačních a uživatelských systémů. Umí pracovat s databázovými systémy, přenosem dat v síti. Ovládá internetové technologie. V potřebném rozsahu pro praxi umí aplikovat účetnictví, právo a ekonomiku. Je připraven tvořit ekonomický a informační software, řídit malé firemní týmy. Uplatní se i v podnikatelské sféře jako podnikatel.
Absolventi se uplatní ve funkcích analytik - programátor, správce aplikací, administrátor databází, správce počítačových sítí. Absolventi naleznou uplatnění především jako specialista na využívání výpočetní techniky a moderních informačních systémů a technologií, informatik, správce informačních systémů v oblasti ekonomické, informační, výrobní či řídící stránky organizace, organizační pracovník.
Irské bakalářské studium pod garancí NCEA Irsko
EPI, s.r.o. je vzdělávací instituce, která se akreditovala pod NCEA Irsko v rozsahu neuniverzitní vysoké školy, která po dvou létech studia uděluje
Národní certifikát, po třetím roce studia Národní diplom a po čtvrtém roce kdy se sjednocuje studium ekonomiky (ekonomiky a zahraničního obchodu) a komerčního práva do jednoho studijního oboru obchodních studií, může student získat bakalářský titul B.B.S. Studenti, kteří jsou zapsáni v EPI,s.r.o. jsou řádnými studenty Polytechnical Institute of Sligó. Studují tedy čtyři roky než obhájí titul obchodních studií. Studují podle irské legislativy, irské technologie výuky a získávají originální vysvědčení NCEA. To jim umožňuje ucházet se o pokračování ve studiu na některých vysokých školách, ve druhém stupni inženýrského studia (čtvrtý a pátý ročník studia vysoké školy). Studium je sledováno českými evaluátory a studenti jsou jedenkrát ročně hodnoceni mezinárodním panelem. Otázky zkoušek jsou písemné a předem schvalované IT Sligó, českými evaluátory a zástupci irské podnikatelské sféry.Institut se snaží vytvořit podmínky co nejbližší skutečné praxi. U ekonomických a právních oborů mají studenti jeden den v týdnu praxi, což jim za dobu studia umožní absolvovat téměř roční praxi což je velmi výhodné při hledání zaměstnání. Preferuje výuku cizích jazyků, schopnost práce s informačními zdroji a informacemi, vede studenty ke schopnosti analýzy, syntézy, rozhodování, schopnost řešit obtížné situace, řídit malé a střední týmy, ale t
éž pracovat v týmu.školné
Výše školného je stanovena BBS 2430,- Kč měsíčně po dobu 12 měsíců. Na začátku každého školního roku uhradí student zápisné do Irské databáze ve výši 100 irských liber. Podle kombinace studenta se školné mění.
Dále soukromá vysoká škola nabízí různé rozšiřující studium
FUNKČNÍ ŠKOLENÍ ŘEDITELů ŠKOL
Kurz “Funkční studium ředitelů” je organizován na soukromé vysoké škole EPI, s.r.o. v rámci celoživotního vzdělávání.
Charakteristika studia
Studium je organizováno jako kombinované studium na vysoké škole v rámci celoživotního vzdělávání. Posluchač intenzivně studuje teorii, tuto aplikuje na podmínky svého pracoviště, zpracovává projekty inovací stávajících procesů, konzultuje je s lektorem i svými kolegy a nakonec realizuje. Důraz je kladen na spolupráci posluchačů v průběhu studia i po jeho skončení, na vybudování vazeb, které pomohou i v budoucnosti ředitelům škol společně zapojovat své školy do širších aktivit jako jsou granty, mezinárodní projekty, atd.
Cíle
Studium je koncipováno jako výchova vrcholových řídících pracovníků. Důraz je kladen na to, aby posluchač mohl okamžitě aplikovat získané znalosti do své práce. I jeho organizace se může podílet na realizaci tohoto kurzu. Výsledkem studia jsou nejen podstatně inovované znalosti řídícího pracovníka, ale také soustava inovačních projektů, které řídící pracovník využije ve své další operativní i strategické práci. Veškeré informace odpovídají současnému stavu teorie a požadavků na vrcholové řídící pracovníky ve velkých organizacích.
Profil absolventa
Absolvent tohoto kurzu pro specializované řídící pracovníky, je připraven vést svou instituci do období společnosti založené na znalostech a informacích. Absolvent ovládá moderní nástroje řízení, jako je dovednost řízení velkých pracovních týmů, projektového řízení, procesního řízení, inovační strategie, reengineeringu, strategického řízení informačního systému. Má potřebné znalosti práva včetně procesních postupů, školské legislativy, školské ekonomiky. Je připraven aplikovat moder
ní hodnotící a evaluační systémy a systémy řízení kvality. Má vybudováno strategické myšlení. Je připraven řídit inovaci strategie své organizace a udržovat její konkurenceschopnost . Má dostatečné informace a znalosti na řízení celoživotního vzdělávání svých pracovníků i specialistů, které jeho škola vychovává. Je odborníkem na řízení lidských zdrojů a školský marketing. Je připraven na změny, které očekávají státní správu a školství v souvislosti s naším vstupem do EU.
kurz INTERNETU A POČÍTAČOVÉ GRAFIKY
ve čtyřech stupních
Cíl a obsahová náplň
Tyto kurzy poskytnou účastníkům zprvu základní orientaci v oblasti počítačové grafiky a po seznámení se s WWW i s HTML jazykem.
Rozšiřující studium informatiky
pro učitele , kteří mají zájem o rozšíření aprobace o informatiku
Projekt celoživotního vzdělávání na soukromé vysoké škole EPI s.r.o. vychází z priorit, které vyplývají z Programu učitel, materiálu MŠMT ČR ”Odborný růst pedagogických pracovníků”, Centra pro studium vysokého školství (Národního centra distančního vzdělávání) “Koncepce dalšího vzdělávání učitelů s využitím distanční vzdělávací technologie”.
Kvalifikační studium učitelů pro učitele, kteří mají zájem rozšíření aprobace o aprobaci informatiky je koncipováno jako rozšiřující studium ve specializaci Informatika (studium na vysoké škole formou celoživotního vzdělávání pro získání odborné a pedagogické způsobilosti k výuce informatiky, především odborných předmětů hardware počítačů a sítí, software,operační systémy počítačů, počítačových s
ítí, programování, internetových technologií na středních školách.).Doplňující pedagogické studium pro učitele středních škol kombinovanou formou studia
Kurz “Doplňující pedagogické studium pro učitele středních škol” je organizován na soukromé vysoké škole EPI, s.r.o. v rámci celoživotního vzdělávání soukromé vysoké školy a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Charakteristika studia
Doplňující pedagogické studium pro odborné učitele středních škol má pedagogickému pracovníkovi doplnit a rozvíjet znalosti a dovednosti potřebné pro kvalitní výkon povolání. Studium je organizováno kombinovanou formou. Předpokládá intenzivní práci studenta s literaturou i informacemi, které od svých lektorů bude získávat také prostřednictvím literatury a internetových
technologií. Studium vyváženě propojuje část teoretickou a část aktivních praktických aplikací.Kurz je organizován jako intenzivní studium. Proti obvyklým obsahům DPS je zásadně posílena dovednost použití ICT, legislativy ve školství a řízení školy.
Cíle
Cílem tohoto kombinovaného studia na vysoké škole je doplnit pedagogické vědomosti a dovednosti a motivovat začínajícího pedagogického pracovníka pro aplikaci moderních vzdělávacích a hodnotících technologií do další práce.
Rozšiřující studium ekonomických a manažerských předmětů
pro učitele středních škol kombinovanou formou studia
Charakteristika studia
Kvalifikační studium učitelů, kteří mají zájem rozšíření aprobace na předměty ekonomické, management a marketing je koncipováno jako rozšiřující studium ve specializaci ekonomika a řízení (studium na vysoké škole formou celoživotního vzdělávání pro získání odborné a pedagogické způsobilosti k výuce odborných předmětů ekonomických, účetnictví, managementu a marketingu na středních školách.).
Cíle
Cílem tohoto studia je zvýšení uplatnitelnosti pracovníka ve škole, posílení didaktických znalostí a dovedností . Zapojením do tohoto systému získá posluchač potřebný počet bodů na udělení druhého odborného stupně.
Sociologický výzkum
Sociologický výzkum je záměrný poznávací proces, který se skládá z několika fází:
Do naší přípravné fáze řadíme především předvýzkum a pilotáž. Předvýzkum a pilotáž budeme provádět na výběrovém souboru 25 studentů z toho důvodu, abychom si ověřili srozumitelnost otázek, obsahovou úplnost a zda jsme použili vhodný a adekvátní výzkumný postup pro získávání informací.
Jako techniku sociologického výzkumu nebo-li techniku sběru empirických údajů použijeme dotazník a studium písemný dokumentů, které jsme si vyžádali na studijním oddělením. Máme sice více možností jak bychom mohli získat výzkumný materiál, ale některé metody by byly jak finančně, časově i odborně velmi náročné např. různé rozhovory apod.
Dotazník je pravděpodobně nejčastěji používanou výzkumnou technikou. Je tvořen určitým počtem písemně formulovaných otázek, které jsou pro všechny respondenty stejné a jsou předkládány na zvláštním formuláři. Výhodou dotazníku je, že nám poskytuje aktuální informace, není příliš časově a finančně náročný na samotnou realizaci a především jeho výhodou je to, že lze naráz oslovit velký počet respondentů.
Dotazník lze také vyhodnotit pomocí výpočetní techniky o co se také chceme pokusit.
Při provádění dotazníkového šetření je podstatné přesně stanovit základní a výběrový soubor (to je reprezentativní okruh respondentů) , který poskytne přesné údaje. Protože, základní soubor není tak velký bude se rovnat výběrovému souboru.
Náš dotazník je určený pro studenty EPI, s. r. o.,
soukromé vysoké školy, kteří mají denní formu studia a jsou v prvním
ročníku těchto oborů:
Dotazník se skládá z 11 otázek na které bude respondent odpovídat. Otázky mají formu polootevřené, otevřené, kde může respondent vyjádřit své stanovisko nebo názor.
Dotazníky jsme rozdali 25 studentům.
Ukázka dotazníku:
Dotazník č. 01
Vážení studenti
,Tento dotazník slouží k zjištění Vaší spokojenosti se studiem na EPI, s. r. o. a zda tato škola splnila vaše očekávání. Výzkum provádí Studentské výzkumné a vývojové centru (SVVC) v rámci předmětu Marketing a je určený k vypracování systému marketingu EPI, s. r. o. ke středním školám. Všechny informace, které nám poskytnete mají anonymní charakter. Dotazník, prosím vyplňte hůlkovým písmem a zakroužkujte Vaši správnou odpověď.
1) V jakém okrese bydlíte: ……………………………………………………………………
2) Před kolika lety
jste maturoval(a):3) Jste:
4) Jaký typ SŠ jste absolvoval(a):
a) Gymnázium
b) Obchodní akademii
c) Střední odbornou školu
d)
SSOŠ – Kunovice
e) jiné (napiš typ školy)……………………….
5) Z jakého zdroje jste se o EPI, s. r. o. dověděli:
a) Učitelské noviny
(které)………………………..
6) Co Vás nejvíce ovlivnilo ve výběru školy?
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………
7) Myslíte, že by jste využil(a) na naší VŠ přípravu na vysokoškolské studium během 4. ročníku SŠ:
Pokud ano konkretizujte
předměty:…………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………
8) Na co byste se ve svém profesním životě chtěl(a)
specializovat:
9) Měl(a) byste zájem o doplňkové studium např. DPS, rozšířené studium jazyků, matematiky apod.
Napiš:
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
10) Snažili jste se dostat na jinou VŠ:
Pokud ano, z jakého důvodu
…………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
11) Splňuje EPI, s. r.o. Vaše očekávání:
Případně konkretizujte:
………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………….
Děkuji Vám za věnovaný čas při vyplňování tohoto dotazníku a na závěr bychom Vás chtěli poprosit, zda-li otázky zadané v tomto dotazníku Vám byly srozumitelné, popřípadě, zda-li byste nějako vynechali či pozměnili.
Výzkumná hypotéza:
Domníváme se, že nejvíce studentů žije v okresech Uherské Hradiště a Hodonín.Při zastoupení studentů a studentek se domníváme, že převažují dívky. Typ SŠ, kterou studenti absolvovali bude nespíše převažovat Obchodní akademie a dále Střední odborné školy. Zdroje, z kterých se studenti o EPI dozvěděli si myslíme, že budou převažovat noviny, rozhlas a SŠ. Při otázce co Vás nejvíce ovlivnilo ve výběru školy studenti budou uvádět různé důvody od výhodnosti polohy školy po zajímavý studijní program. Na otázku, zda by využili příprava na vysokoškolské studium během 4 ročníku SŠ se domníváme, že pouze malá část studentů by tuto možnost uvítala. Otázka na co by se chtěl student ve svém profesním životě specializovat bude nejspíše záviset studijním oboru, který dotyčný student studuje. Předpokládáme, že část studentů by také ráda využila doplňkového studia na naší škole.
Domníváme se, že na otázku – snažili jste se dostat na jinou VŠ bude více jako padesát procent studentů odpovídat kladně.
A poslední otázka zda EPI, splňuje vaše očekávání si myslíme, že převážná část studentů, odpoví, že EPI splňuje jejich očekávání, ale budou zde uvedeny i některé důvody proč EPI nesplňuje dané očekávání.
Závěrečná zpráva předvýzkumu:
Po zpracování a vyhodnocení předvýzkumu jsme zjistili některé nedostatky našeho dotazníku. Proto jsme museli některé otázky přepracovat a doplnit, aby byli více srozumitelné a aby nám poskytly více potřebných informací.
Ukázka přepracovaného dotazníku:
Dotazník č. 02
Vážení studenti,
Tento dotazník slouží k zjištění Vaší spokojenosti se studiem na EPI, s. r. o. a zda tata škola splnila vaše očekávání. Výzkum provádí Studentské výzkumné a vývojové centru (SVVC) v rámci předmětu Marketing a je určený k vypracování systému marketingu EPI, s. r. o. ke středním školám. Všechny informace, které nám poskytnete mají anonymní charakter. Dotazník, prosím vyplňte hůlkovým písmem a zakroužkujte Vaši správnou odpověď.
1) V jakém okrese bydlíte: ……………………………………………………………………
2) Jste:
4) Jaký typ SŠ jste absolvoval(a):
a) Gymnázium
b) Obchodní akademii
c) Střední odbornou školu
d) SSOŠ – Kunovice
e) jiné (napiš typ školy)……………………….
5) Z jakého zdroje jste se o EPI, s. r. o. dověděli:
(které)………………………..
6) Co Vás nejvíce ovlivnilo ve výběru školy?
7) Myslíte, že by jste využil(a) na naší VŠ přípravu na vysokoškolské studium během 4. ročníku SŠ (něco jako nultý ročník na VŠ):
Pokud ano konkretizujte
předměty:…………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
8) Na co byste se ve svém profesním životě chtěl(a) specializovat:
9) Měl(a) byste zájem o doplňkové studium např. DPS, rozšířené studium jazyků, matematiky apod.
Napiš:
………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
10) Snažili jste se dostat na jinou VŠ:
Pokud ano, z jakého důvodu ………………………………………………
…………………11) Splňuje EPI, s. r.o. Vaše očekávání:
Konkretizujte:
………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………….
Děkuji Vám za věnovaný čas při vyplňování tohoto dotazníku a přeji hodně úspěchu při studiu.
Vyhodnocení dotazníků:
Třída 1.EP
Vyhodnocení dotazníků:
Třída 1.FD
Vyhodnocení dotazníků:
Třídy 1.MZ
Vyhodnocení dotazníků:
Třída 1.EI
Analýza dotazníků
:Při vyplňování dotazníků jsme se setkali s velkou nevolí a neochotou z řad studentů cokoliv vyplnit, proto budeme musíme vycházet z informací, které nám někteří studenti poskytly.
1.EP
Počet studentů - 30.
Dotazník vyplnilo 18 studentů.
Analýza výsledných grafů třídy 1.EP:
Graf - Zastoupení okresů - nejvíce jsou zastoupeny okresy Zlín (39%), UH (25%), což znamená, že studenti pocházejí z nejbližšího okolí s výjimkou okresu Hodonín, který není zastoupen. Dále následují okresy po 6 % - BM, KH, PV, KV, BN
Graf - Zastoupení studentů a studentek - 100 % tvoří studenti. Třídu 1.EP nenavštěvuje ani jedna dívka, protože elekt. počítače jsou zaměřeny spíše na technické věci, které dívky nelákají. Přesto by bylo vhodné tento studijní obor přiblížit i dívkám.
Graf - Absolvovaná SŠ - Jednoznačně převažuje SOŠ s 72 % dále SSOŠ Kunovice (11 %) a průmyslové školy (11 %). Což znamená, že studenti mají některé odborné znalosti již ze SŠ, a proto mají velkou výhodu a mohou se zaměřit již na jiné důležité předměty. Naopak gymnázium navštěvovalo pouze 6 % studentů.
Graf - Jak se o škole dozvěděli - Nejvíce se o škole dozvěděli z propagač. materiálů školy 38 %, dále následuje s 27 % rozhlas (rádio Zlín, AZ Rádio) a z novin (MF Dnes, LN apod.) Z grafu jasně vyplývá, že nejefektivnější reklama je v rozhlase a tisku, proto je vhodné ji opakovaně inzerovat. O poznání méně efektivnější byla reklama o EPI na školních veletrzích pouze 6 %. Studenty také ovlivnily informace od svého okolí (rodina 6 % a kamarádi 6%).
Graf - co ovlivnilo výběr školy - Jednoznačně převažuje perspektivní studijní program nebo-li atraktivní studijní program, který připraví skutečné oborníky v elek. počítačích. Dále ovlivnilo také nepřijetí na VŠ (16%), image a prestiž školy (11%). Až na 3 místě studenty ovlivnila poloha školy (11%), reklama (5%).
Graf - využití přípravy během 4 ročníku SŠ - Tuto možnost by využilo 22 % studentů.
Graf - předměty přípravy - Jednoznačně převláda Matematika s 49 % dále fyzika, ele., pro., s 13% a jazyky s 12 %.
Graf -specializace oboru - Studenti by se rádi specializovali především na svůj studijní obor (počítačové systémy) - 72 %, dále na EI a zahr. obchod s 9% a na finanč. sektor, marketing (5 %).
Graf - zájem o doplňkové studium - Studenti by využili tuto možnost ze 78 % a zaměřili by se především na DPS 75% , MAT 17% a jazyky 8 %. Bylo by proto vhodné umožnit studentům doplnění si pedagogického studia a následně využít jejich odborných znalosti pro přípravu (konzultace) studentů ze SSOŠ.
Graf - snaha studovat na jiné VŠ - Pouze 33 % studentů jevilo zájem o jinou VŠ. Studenti, kteří usilovali o studium na jiné VŠ udávali následující důvody:
Vyšší vzdělání - 40 %
Nižší náklady na studium - 20 %
Lepší úroveň - 20 %
EPI ještě neexistovala - 20 %
Z grafu vyplývá, že je zapotřebí neustále inzerovat o možnosti studia na EPI, aby se o této nové vysoké škole dozvěděla i širší veřejnost. Studium je stejně náročné tak jako na jiné VŠ.
Graf - splňuje EPI očekávání - 61 % studentů uvádí, že splňuje EPI jejich očekávání, naopak 39 % studentů uvádí že EPI nesplňuje jejich očekávání. Jako důvod uvádějí: vysoké školné, menší zaměření na obor, špatná vybavenost výpočetní techniky.
1. FD
Počet studentů - 68.
Dotazník vyplnilo 41 studentů.
Analýza výsledků grafů třídy 1. FD:
Graf - Zastoupení okresů - nejvíce jsou zastoupeny okresy UH (30 %), HO (28 %), což znamená, že převážná část studentů navštěvuje vysokou školu ve svém regionu a nemusí vynakládat další finanční prostředky spojené
s ubytováním.Dále jsou zastoupeny tyto okresy: OL - 7 %, NA, KM, PA, BM, ZN - 5 %, ZI, PM, KO, PV, RK - 2 %
Graf - Zastoupení studentů a studentek - Studenti - 39 %, Studentky - 61 % Studentky tedy převyšují o čemž svědčí fakt, že tento studijní obor není příliš technicky náročný, ale je spíše zaměřen na finanční a daňovou problematiku.
Graf - Absolvovaná SŠ - Jednoznačně převažují střední školy ekonomického směru, na kterých studenti studovaly předměty ekonomie, účetnictví, právo apod. a mohou tedy využít své znalosti při studiu na vysoké škole.
OA - 27 %
SOŠ - 29 %
Gymnázium - 20 %
SSOŠ Kunovice - 24 %
Graf - Jak se o škole dozvěděli - Nejvíce se studenti o škole dozvěděli z propagačních materiálů školy 28 %, dále je ovlivnily noviny (19%) (MF Dnes, Slovácko, Ekonom, Žilinský večerník) , zaměstnanci SŠ (13 %) - tedy ze střední školy, tuto skupiny tvoří převážně absolventi SSOŠ Kunovice. Dále následuje VOŠ Kunovice s 10 % (absolventi, studenti), rozhlas 10 % (AZ Rádio, Jih Rádio,Kiss Publikum), Okolí - 10 % , internet 4 % a uč. noviny 2 %.
Graf - Co ovlivnilo výběr školy - Převažuje perspektivní studijní program s 55 % dále poloha školy 31 % (jako hlavní důvod polohu školy uváděli studenti z okresů UH a HO) nepřijetí na VŠ 10 % , image, prestiž školy a reklama 2 %.
Graf - využití přípravy během 4 ročníku SŠ - Převážná část studentů by tuto možnost využila 51 % pouze 49 % nikoliv. Myslím si, že by bylo vhodné tuto formu přípravného studia budoucím vysokoškolákům nabídnout.
Graf - Předměty přípravy - Převažuje především MAT s 34 % ( o čem svědčí fakt, že studenti ze střední školy mají nedostačující znalost matematiky, a proto by se již během studia na SŠ chtěli v ní zdokonalit), dále následuje jazyk s 29 %, EKO 15 %, ÚČT 8 %, PRA 5 %, POČ, MAN, MAR 3 %
Graf - Specializace oboru - Studenti se v budoucnu chtějí zaměřit především na daňové poradenství 32 %, Fin. sektor 29 %, EKO, ÚČTO 9%, MAN 5 %, MAR, EI, EP 2 %
Graf - zájem o doplňkové studium - Studenti by využili tuto možnost ze 61 % a zaměřili by se především na jazyk (67 %) - jde převážně o anglický a německý jazyk, ale je zde také zájem o španělštinu, italštinu a francouzštinu. Studenti si uvědomují potřebnou znalost alespoň jednoho světového jazyka, aby se uplatnily při hledání zaměstnání. Další předměty: INFO, MAT 8 %, DAN 13 %, ÚČTO 4 %.
Graf - snaha studovat na jiné VŠ - Převážná část studentů jevila zájem o studium na jiné VŠ - 90 %, pouze 10 % nikoliv. Studenti, kteří usilovali o studium na jiné VŠ udávali následující důvody:
EPI ještě neexistovala - 19
%Z grafu vyplývá, že důvody proč studenti chtěli studovat na jiné školy jsou různé, ale především je zapotřebí nadále informovat veřejnost o možnosti studia na EPI, neboť veřejnost je nadále málo informovaná o této možnosti studia.
Graf - splňuje EPI očekávání - Převážná část je spokojena se studiem na EPI (83 %) pouze 17 % nikoliv.
Důvody
pro ano jsou:Důvody pro ne jsou:
1. MZ
Počet studentů - 69.
Dotazník vyplnilo 27 studentů.
Analýza výsledků grafů třídy 1. MZ:
Graf - zastoupení okresů - nejvíce jsou zastoupeny okresy UH - 29 %, ZL 14 %, HO 11 % - malá vzdálenost od místa bydliště. Další okresy: OL, ZN 7 %, BM, BK, BV, NJ, KO, BR, OP, PV - 4 %,
Graf - zastoupení studentů a studentek - Studenti - 74 %, Studentky - 26 %. V třídě 1. MZ převažují studenti nad studentkami.
Graf - absolvovaná SŠ - Jednoznačně převažují střední školy ekonomického směru, na kterých studenti studovaly předměty ekonomie, účetnictví, právo apod. a mohou tedy využít své znalosti při studiu na vysoké škole. Naopak je zde také část studentů z gymnázii, kteří podobné předměty na své střední škole nestudovali, ale mohou využít své znalosti z matematiky.
OA - 26 %
SOŠ - 25 %
Gymnázium - 26 %
SSOŠ Kunovice - 19 %
Průmysl. škola - 4 %
Graf - Jak se o škole dozvěděli - Nejvíce se studenti o škole dozvěděli z propagačních materiálů školy 34 %, dále je ovlivnily noviny (18%) (MF Dnes, Slovácko, Ekonom) , zaměstnanci SŠ (6 %) - tedy ze střední školy, tuto skupiny tvoří převážně absolventi SSOŠ Kunovice, rozhlas 15 % (AZ Rádio, Jih Rádio,Kiss Publikum), Okolí - 18% - velmi početná skupiny - přátelé, kamarádi, rodina a známí, veletrh 9 %, Zaměst. SŠ - 6 %
Graf - Co ovlivnilo výběr školy - Převažuje perspektivní studijní program s 54 %(jako důvod se jeví netradiční název a náplň dané oboru) dále poloha školy 26 % (jako hlavní důvod polohu školy uváděli studenti z okresů UH a HO) nepřijetí na VŠ,rodina 7 % (hlavní důvod mít vysokoškolské vzdělání), rodina 7%, image, prestiž školy 4 %
Graf - využití přípravy během 4 ročníku SŠ - Pouze 19% studentů by uvítalo přípravu na vysokoškolské studium během 4 ročníku SŠ. Zde se výrazně liší s třídou 1.FD
Graf - Předměty přípravy - Převažuje především MAT s 34 % ( o čem svědčí fakt, že studenti ze střední školy mají nedostačující znalost matematiky, a proto by se již během studia na SŠ chtěli v ní zdokonalit), dále následuje ÚČT 33 % (tuto skupinu tvoří studenti z gymnázií, kteří mají velmi malé (nebo žádné znalosti z předmětu účetnictví ze SŠ), EKO 11 %, jazyk 11 %, PRA 11 %.
Graf - Specializace oboru - Studenti se v budoucnu chtějí zaměřit především na následující předměty nebo-li obory zahraniční obor 36%, management 26%, ekonomiku 16%, marketing 13%, fin. sektor, ÚČTO, EP 3 %
Graf - zájem o doplňkové studium - Studenti by využili tuto možnost ze 56 % a zaměřili by se především na jazyk (80 %) - z grafu vyplývá, že studenti považují studium jazyků jako jeden z nejdůležitějších předpokladů pro své studium a také pro svůj další profesní život. Neboť již z názvu management a marketing zahraničního obchodu lze očekávat, že absolvent zvoleného oboru bude hledat uplatnění především v oblasti zahraničního obchodu, kde se bez znalosti jazyka nelze obejít. Další předměty: pedagogické studium 13 % a MAT 7 %.
Graf - snaha studovat na jiné VŠ - Převážná část studentů jevila zájem o studium na jiné VŠ - 89 %, pouze 11 % nikoliv.
Studenti udávali následují důvody:
Zájem o jiný obor - 25 %
Nižší náklady - 20 %
Blízkost bydliště - 20 %
Vzdělání - 15 %
Prestiž - 10 %
Lepší podmínky - 5 %
Nové prostřední - 5 %
Graf - splňuje EPI očekávání - 74 % studentů uvádí, že splňuje EPI jejich očekávání, naopak 26 % studentů uvádí, že EPI nesplňuje jejich očekávání.
Důvody pro ano
jsou:Důvody pro ne jsou:
1. EI
Počet studentů - 15.
Dotazník vyplnilo 6 studentů.
Analýza výsledných grafů třídy 1. EI:
Graf - Zastoupení okresů - UH - 79 %, HO 17 %, PV 17 %, BV 17 %, Převážně jsou zastoupeny okresy v regionu školy tj. UH, HO, ale je také důležité informovat o možnosti studia na EPI i v jiných okresech.
Graf - Zastoupení studentů a stude
ntek - Studenti - 67 %, Studentky - 33 %, I v tomto oboru je zřejmé, že převažují studenti nad studentkami. Je to dáno především vysoce technickými předměty, které již vyžadují značnou znalost programování, elektrotechniky apod.Graf - Absolvovaná SŠ - Převažují střední odborné školy a to s 66 % dále SSOŠ Kunovice 17 % a gymnázia 17 %. Především na středních odborných školách se studenti seznámili již s odbornými znalostmi, které potřebují při studiu ekonomické informatiky.
Graf - Jak se o škole dozvěděli - Studenti udávali jako zdroj:
Graf - využití přípravy během 4 ročníku SŠ - Tuto možnost by využila převážná část studentů - 83 %, pouze 17 %. Po zvážení dané situace by jistě tuto možnost využili i budoucí ročníky 1. EI
Graf - předměty přípravy - Studenti uváděli především matematiku (62 %), protože již nyní mají s ní velké problémy a tomuto problému by se dalo pomocí přípravy předejít. Další předmět, který studenti uváděli je jazyk - 38 %.
Graf - specializace oboru - Studenti by se především specializovali na svůj obor - ekonomická informatika - 60 %, dále udávají následující obory: EKO, Zahr. obchod, Marketing, Poč. systémy - 10 %
Graf - Zájem o doplňkové studium - Tuto možnost by využila značná část studentů 83 %, pouze 17 % nikoliv. Studenti by dali přednost předmětům jako je informatika, jazyk 29 %, matematika, DPS, elektronika 14 %. Z grafu vyplývá, že studenti mají hlubší zájem o zvolený obor a rádi by si rozšířili znalosti z informatiky.
Graf - Snaha studovat na jiné VŠ - 67 % studentů jevilo zájem studovat na jiné VŠ, 33 % uvádí, že neměli zájem studovat na jiné VŠ.
Graf - Splňuje EPI očekávání - 66 % studentů uvádí, že EPI splňuje jejich očekávání, 17 % uvádí, že EPI nesplňuje jejich očekávání a 17 % studentů doposud neví.
Další získané informace:
Studenti třídy - 1. MZ
Studenti třídy -
1.EPStudenti třídy - 1. EI
Studenti třídy - 1.FD
Základní prvky marketingové strategie EPI, s. r. o.
Při zpracování tohoto projektu jsme vycházeli z provedeného výzkumu, který měl zjistit základní údaje o studentském spektru na EPI, s. r. o. (viz další materiály). Je si třeba uvědomit, že soukromá vysoká škola existuje teprve prvním rokem, a proto mohou být vstupní data podstatně zkreslená. Pří náboru do tohoto existenčně prvního akademického roku bylo použito řady nezopakov
atelných postupů a také spektrum studentů bude v historii EPI, s. r. o. ojedinělé.Avšak pro určení základních prvků marketingové strategie vysoké školy pro období 2000 až 2003 budeme muset vycházet z těchto údajů. Pro zefektivnění marketingové strategie doporučujeme opakovat výzkum studentského spektra každoročně.
Následující materiál představuje konečnou analýzu získaných informací a navrhuje některé inovace, zlepšení či určitou reorganizaci v rámci marketingu EPI, s. r. o. Vycházíme z exaktní číselné (a grafické) analýzy provedeného výzkumu, kterou najdete v další části tohoto projektu.
Teritoriální hledisko:
- výzkum ukázal, že studentské spektrum je tvořeno především studenty žijícími v nejbližším okolí - okresy Uh. Hradiště, Hodonín a Zlín
- domníváme se, že by toto teritoriální hledisko mohlo hrát v marketingové koncepci velmi důležitou roli. Slogan “první soukromá vysoká škola na moravském Slovácku” by mohl vštípit EPI, s. r. o. nezaměnitelný image a stát se tzv. USP školy (unique selling proposition = jedinečný a nezaměnitelný slogan). Využili bychom tak psychologického efektu prvenství a zdůraznili identitu a sounáležitost s moravským Slováckém, na které jsou jeho obyvatelé velmi hrdí. Kombinace tradice, kterou musí EPI “uměle” dovytvářet (a na snadě je právě suplování pomocí tradice Slovácka) a moderní, proevropské vize vzdělávání na soukromé vysoké škole by se mohla stát filozofií školy.
- tento segment by pro současnou kapacitu školy vykazoval také dostatečně velký počet potenciálních studentů
- také propagace v rámci blízkého teritoria je méně náročnější a hlavně méně nákladná
Hledisko oborové profilace:
- současný koncept EPI tvoří 3 základní bloky:
- na základě získaných poznatků musíme konstatovat, že studijní programy jsou velmi atraktivní, což se odráží v tom, že v průměru 60 % studentů tyto programy ovlivnily při výběru VŠ. Po analýze bychom navrhovali tuto profilaci v jednotlivých programech:
a) management a marketing:
- daleko větší zájem je spíše o zahraniční obchod, studenti by se tedy rádi uplatnili v rámci obchodních oddělení exportních firem
- v této oblasti bychom viděli možnost rozšíření nabízeného studia. V kombinaci se studiem NCEA by EPI mohla vychovávat administrativní, ale i řídící pracovníky pro činnost v institucích a orgánech EU ať již jako zaměstnanci, nebo jako volení delegáti či diplomaté. Takto nově vzniklý obor by měl mít vysoké jazykové požadavky, měl by se profilovat na znalostech me
zinárodního práva, světové politiky a ekonomiky, student by se měl plně orientovat v světových institucích a organizacích, měl by se naučit zpracovávat a řídit agendu takových organizací a měl by mít další znalost z oblasti managementu, marketingu (i v rámci nepodnikatelské sféry), veřejných financí a rozpočtů, apod. Připouštíme, že by šlo o spíše elitářský studijní obor, který by měl nesmírné požadavky, ale vychovával by kvalifikované pracovníky mezinárodních institucí.b) bankovnictví, peněžnictví a pojišťovnictví
- tento studijní program by se mohl profilovat (alespoň vnitrooborově) na dva základní proudy
- v obou těchto směrech by bylo velmi dobré umožnit studentům získání speciálních rekvalifikací, jako např. makléřské zkoušky, zkoušky daňového poradce apod.
c) informatika
- analýza výzkumu ukázala vyhovující stav v této oblasti, obzvláště pak v studijním oboru Ekonomická informatika
Obecná úspěšnost komunikačních kanálů s potencionálními studenty:
- prvenství v prostředcích, prostřednictvím kterých se o EPI stávající studenti dozvěděli, bezkonkurenčně zaujaly propagační materiály školy, což odráží i skutečnost, že jejich distribuce je účelná a přináší výsledky
- za povšimnutí stojí i reálně dobré výsledky efektivnosti reklamy v novinách a časopisech, tak že investice do této reklamy se přinejmenším vyplatí
- ovšem jako nedostatečně působící se ukázala internetová presentace - téměř nikdo ze stávajících studentů se o EPI nedozvěděl pomocí internetu, ale s postupným zaváděním internetu na všechny SŠ se počet studentů určitě zvýší
- také poměrně velmi slabě působí na informování potencionálního studenta jeho neformální okolí, které často bývá rozhodujícím faktorem při výběru školy. V tomto se odráží ještě nedostatečná image EPI, které se ještě nedostalo do podvědomí široké veřejnosti
- z toho plyne závěr, že EPI mělo bez větších změn pokračovat v reklamní strategii, která by měla být zaměřená na distribuci propagačních materiálů, reklamu v regionálních médiích. Novým prvkem by mělo být zavedení velmi intenzívní Public Relations. Doporučujeme, aby se touto problematikou začal zabývat speciální tým lidí, neboť na vybudování a udržení dobrého image naší školy závisí její úspěšná budoucnost. Také se domníváme, že současné stav marketingového oddělení je nevyhovující
. Tento úsek je zahlcen prací a podle našeho soudu nezvládá plnit potřebné funkce (např. vydávat školní noviny, apod.). Myslíme si, že by mělo dojít k personálnímu posílení této sekce a reorganizaci jeho činnosti (vyčlenění některých činností, posílení tvorby marketingové koncepce, zavedení Public Relations, apod.)Přípravný kurz před přijímacím řízení:
- studentů jsme se ptali, zda by uvítali přípravu na vysokoškolské studium ve 4. ročníku SŠ - obdoba nultých ročníků
- analýza ukázala průměrný zájem (50 %) o tuto přípravu, z čehož můžeme vyvodit jistou ochotu se předem připravovat na studium na VŠ, která je však podrážena nedostatkem času (obzvl. v období před maturitou) i nerozhodností studentů, zda budou vůbec ve studiu pokračovat. Také finanční investic
- proto bychom doporučovali spíše než nulté ročníky pro VŠ posílit výuku výše uvedených předmětů v prvním semestru a to formou doplňkových kurzů a cvičení, na kterých by studenti mohli odstranit případný handicap či dostudovat na střední škole nezvládnutou látku. Tyto kurzy by však měly být dobrovolné a neměly být klasifikovány - kurz, který bude klasifikovaný, v prvních chvílích odradí, neboť studenta napadne první to, že by musel dělat zkoušky
navíc, apod.Doplňkové studium:
- z velké části se doplňkové studium setkalo s ohlasem. Největší zájem je o prohloubení znalostí v jazycích
- proto bychom navrhovali vytvořit koncepci doplňkového jazykového studia ve formě speciálních seminářů či kurzů a nabídnout je v různých znalostních úrovních nejen našim studentům, ale i široké veřejnosti jako doplnění vzdělávacích aktivit EPI v rámci celoživotního vzdělávání
- DPS získalo relativně velký počet příznivců, proto by se od směřování tohoto studia i na studenty VŠ nemělo upustit (bylo by vhodné ho zařadit přímo do výuky, jako volitelný blok)
Boj proti “druhé instanci”:
- analýza výzkumu ukázala, že velká část studentů se dříve pokoušela dostat na jinou VŠ a EPI, s. r. o. pro ni byl pouze “druhou instancí”. Důvody tohoto jednání jsou velmi různorodé (především prestiž a image státních VŠ, nižší náklady, lepší vzdělání, apod.)
- bude-li se tato situace opakovat i při náboru studentů do existenčně druhého akademického roku a EPI bude opět plnit funkci “druhé instance”, bude silně ohroženo image naší školy, neboť by v očích veřejnosti propadla úroveň celého vzdělávacího systému u nás. Navíc je zde hrozba, že by si veřejnost podvědomě zakotvila EPI jako školu, která přijímá ty “neúspěšné a nekvalitní” stude
nty, kteří se nedostali na státní vysoké školy. Toto by bylo smrtící ranou pro celý institut, která by se jen velmi těžce napravovala
Marketingové plánování
Poskytované služby |
Nutnost opatření |
|
Ano |
Ne |
|
Specializace nabídky (USP) | X |
|
Stav "hardware" (obecně) | ||
budovy | X |
|
zařízení | X |
|
Nabídka vzdělání | X |
|
Sestavování paušálních nabídek a paketů | X |
|
Rozvoj nových nápadů | X |
Ceny |
Nutnost opatření |
|
Ano |
Ne |
|
Poměr ceny a služby | X |
|
Diferenciace cen | X |
|
Stanovení platebních podmínek (obecně) | X |
Podpora prodeje |
Nutnost opatření |
|
Ano |
Ne |
|
Podpora prodeje uvnitř školy | X |
|
Podpora prodeje mimo školu (obecně) | ||
přímé kontakty se zákazníky | X |
|
prodejní nástroje | X |
|
odborné veletrhy a výstavy | X |
Reklama |
Nutnost opatření |
|
Ano |
Ne |
|
Reklamní dopisy a reklamní prospekty: | ||
určené minulým a potenciálním studentům | X |
|
určené zprostředkovatelům | X |
|
Inzeráty | ||
určené minulým a potenciálním studentům | X |
|
Jiné reklamní nástroje (obecně): | ||
školní noviny | X | |
Internet | X | |
cedule, mapy, pošta | X |
Public Relations |
Nutnost opatření |
|
Ano |
Ne |
|
PR v rámci užší veřejnosti (obecně) | ||
učitelé, studenti, pracovníci, atd. | X |
|
PR v rámci ostatní veřejnosti (obecně) | ||
potenciální studenti, zprostředkovatelé | X |
|
obyvatelé, úřady, atd. | X |
|
PR prostřednictvím médií (obecně) | ||
rozhovory s novináři | X |
|
ostatní | X |
Pracovníci |
Nutnost opatření |
|
Ano |
Ne |
|
Profesionalita | X |
|
Systém odměňování | X |
|
Znalost nabízených služeb | X |
|
Školící programy pro pracovníky | X |
X |
SWOT analýza
Škola jako celek |
negativní |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
pozitivní |
Umístění školy | nevhodné |
X |
ideální |
||||
Dopravní situace (dostupnost) | nevýhodná |
X |
výhodná |
||||
Infrastruktura | špatná |
X |
výborná |
||||
Struktura poskytovaných služeb | špatná |
X |
výborná |
||||
Vzhled veřejných prostor | odpudivý |
X |
přitažlivý |
||||
Styl řízení | autoritativní |
X |
kooperativní |
||||
Tok informací ve škole | váznoucí |
X |
plynulý |
||||
Firemní klima | nevraživé |
X |
srdečné |
||||
Fluktuace učitelů, pracovníků | vysoká |
X |
nízká |
||||
Kvalifikace učitelů, pracovníků | nízká |
X |
vysoká |
Doplňkové služby |
negativní |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
pozitivní |
Nabídka ostatních forem studia: | nedostatečná |
pestrá |
|||||
DPS, apod. | nedostatečná |
X |
výborná |
||||
Nabídka zábavy ve dne (obecně): | špatná |
dobrá |
|||||
Sport, kultura | nedostatečná |
X |
dobrá |
||||
Nabídka zábavy večer (obecně): | nedostatečná |
X |
výborná |
||||
Plesy, disco | špatná |
X |
dobrá |
||||
Nabídka ostatních služeb | nedostatečná |
X |
pestrá |
Konkurence |
negativní |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
pozitivní |
Konkurence v místě | silná |
X |
slabá |
||||
Regionální konkurence | silná |
X |
slabá |
||||
Struktura služeb konkurence | lepší |
X |
horší |
||||
Kvalita nabídky konkurence | lepší |
X |
horší |
||||
Poptávka po službách konkurence | silnější |
X |
slabší |
||||
Tržní podíl konkurence | vyšší |
X |
nižší |
||||
Image konkurence | lepší |
X |
horší |
Přehled vynaložených nákladů na reklamu
Hlavní kniha účtů
Období: od 1. 1. 1999 do 31. 12. 1999
Rádio HANA, s. r. o. |
Mafra, a. s. |
Borgis, a. s. |
Strážnický |
ROVNOST, a. s. |
15 275 Kč |
13 248 Kč |
14 168 Kč |
600 Kč |
1 095,60 Kč |
2 280 Kč |
2 100 Kč |
1 078 Kč |
||
2 625 Kč |
2 200 Kč |
1 643,40 Kč |
||
6 000 Kč |
1 945,80 Kč |
|||
1 400 Kč |
316,80 Kč |
|||
15 275 Kč |
18 153 Kč |
14 168 Kč |
12 300 Kč |
6 079,60 Kč |
Jih Média, s. r. o. |
DEN, a. s. |
Agrospoj |
SYNOT W, a. s. |
ORION MEDIA, s. r.o. |
14 000 Kč |
3 915 Kč |
1 803,20 Kč |
491,80 Kč |
17 320 Kč |
2 000 Kč |
1 639,34 Kč |
|||
16 000 Kč |
3 915 Kč |
1 803,20 Kč |
2 131,14 Kč |
17 320 Kč |
Dům Kultury |
Deník Práce |
PROMT Servis |
GNOSIS, spol. |
Velkomoravský |
60 Kč |
2 795,29 Kč |
2 512,70 Kč |
3 306 Kč |
450 Kč |
60 Kč |
2 795,29 Kč |
2 512,70 Kč |
3 306 Kč |
450 Kč |
Pečínka J. |
Mediatel, spol. |
M studio, s. r. o. |
Slovácké noviny |
Bonavia Trans |
11 020,60 Kč |
18 100 Kč |
1 194 Kč |
1 386 Kč |
1 666,73 Kč |
9 800 Kč |
370 Kč |
|||
11 020,60 Kč |
27 900 Kč |
1 194 Kč |
1 756 Kč |
1 666,73 Kč |
P.F. art, spol. |
Rádio Zlín |
AZ Rádio, s. r. o. |
MON ARCH, s. r.o. |
SARP Hradec Králové |
5 030 Kč |
16 464 Kč |
15 000 Kč |
15 880,40 Kč |
3 833 Kč |
5 030 Kč |
16 464 Kč |
15 000 Kč |
15 880,40 Kč |
3 833 Kč |
Konečný stav k 30. 12. 1999: 219 613,66 Kč
Druh inzerce:
Marketing jiných VŠ – prezentace www stránek
Univerzita Karlova
Tento server spravuje
Ústav výpočetní techniky UK,
Masarykova univerzita v Brně
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
Masarykova
univerzita v Brně
WWW server Masarykovy univerzity zpřístupňující přehledové informace o všech složkách univerzity, včetně Aktualit
Mapa WWW stránek serveru Masarykovy univerzity Brno
E-mail: info@muni.cz
Samostatné WWW servery fakult a celouniverzitních pracovišť:
|
|
![]() |
Správce informací www.muni.cz | |||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
Masarykova
univerzita v Brně
WWW server Masarykovy univerzity zpřístupňující přehledové informace o všech složkách univerzity, včetně Aktualit
Mapa WWW stránek serveru Masarykovy univerzity Brno
E-mail: info@muni.cz
Samostatné WWW servery fakult a celouniverzitních pracovišť:
|
||
![]() |
Správce informací www.muni.cz |
VŠE
![]() |
![]() |
|
TIP: Prohlédněte si fotky z přednášky prof. Mintzberga. |
VŠEobecné informace Pro zájemce o studium Pro studenty Pro
zaměstnance
Upozornění: Stránky jsou v ověřovacím provozu.
NOVINKY Chcete hrát tenis? |
Zdroj: webmaster Další informace: webmaster |
Poslední aktualizace: |
|
Czech Technical University
Vysoké účetní technické
Text-only version - Encoding - Czech version - Search - News
![]() |
Czech Technical
University Address: Zikova 4, 166 36 Praha 6 - Dejvice |
University at a Glance
Contact Information | Basic facts | Management | University Campus
Faculties: Civil Engineering | Mechanical Engineering | Electrical Engineering | Nuclear Sciences and Physical Engineering | Architecture | Transportation Sciences
![]() Home Pages | Contacts ![]()
|
Education at Faculties and Institutes | Studies at CTU | Catalogue of Courses | More about Education Research at a Glance | Search in database of CTU grants | Research Laboratories | Acta Polytechnica | CTU Research Activity Report 1999 General Information about International Relations at CTU General Information about Development at CTU Professional and Interest Groups |
Please e-mail us with any comments, suggestions, or problems
Editor: Karel Kveton. Server administrator: Zdenek Maruna. Contact: webmaster@vc.cvut.cz
Red marked data item contains new important information.
Last change in this page: March 24, 2000
Univerzita Palackeho v Olomouci byla obnovena zakonem Prozatimniho narodniho shromazdeni z 21. unora 1946. Kontinualne navazala na tradice stare olomoucke univerzity zalozene v roce 1573 a zrusene v roce 1860. Pravem tak pokladame oloumouckou univerzitu za druhou nejstarsi v Cechach, na Morave a ve Slezku. V soucasne době patri do svazku UP v Olomouci sedm fakult (Cyrilometodejska teologicka fakulta, Lekarska fakulta, Filozoficka fakulta, Pedagogicka fakulta, Prirodovedecka fakulta, Fakulta telesne kultury, Pravnicka fakulta), na kterych studovalo v lednu 2000 12174 posluchacu. Počet vyucujicich i ostatnich zamestnancu UP dosahl k tomuto datu cisla 1877 osob.
Evropský polytechnicky institut, s. r. o.
O nás | Studijní programy |
Zaměstnanci | Studenti | Noviny
|
![]() |
Termíny zkoušek(1.5.2000) Rozvrh 1-5.5.2000(26.4.2000)
3MZ
Výsledky zkoušek(12.1.2000) Plan prace 1999-2000(7.1.2000)
(16kB)
Požadavky ke zkoušce(30.11.1999) Požadavky ke zkoušce(30.11.1999) 1EI (155kB) 1EP (158kB)
Požadavky ke zkoušce(30.11.1999) Požadavky ke zkoušce(30.11.1999) 1FD (157kB) 1MZ (158kB)
|
Srovnání www stránek EPI a ostatních vysokých škol
V této části práce se pokusíme srovnat www stránky EPI a nejvýznamnějších českých vysokých škol. Předem chceme předeslat, že prezentace škol na internetu je dnes naprostou samozřejmostí a tak by všechny školy měly věnovat této části propagace své existence velkou pozornost. Denně přibývá více a více uživatelů internetu a proto budou mít web stránky pro
školy stále větší význam.Předmětem srovnání bude jak grafické, tak obsahové zpracování stránek. Do našeho srovnání jsme zahrnuli následující vysoké školy:
Univerzita Karlova
Masarykova univerzita
Univerzita Palackého
Vysoká škola ekonomická
České vysoké učení technické
Ostravská univerzita
Domníváme se, že všechny zmíněné web stránky plní svůj účel, ovšem každá v jiné kvalitě, jiné úrovni srozumitelnosti a jednoduchosti získávání potřebných informací. Všechny stránky nabízí také anglickou mutaci. Paradoxně však ČVUT nenabízí českou verzi, což považujeme za naprosto nesmyslné a jen těžko v tom hledáme logiku věci.
Z hlediska grafického nás nejvíce zaujalo zpracování Univerzity Palackého, Ostravské univerzity a VŠE, další stránky nás nezaujaly a dokonce bychom mohli říci, že jejich kvalita zpracování nás nemile překvapila, viz. příloha.
Co se týče obsahového zpracování - všechny výše zmíněné stránky obsahují potřebné informace co do kvantity, ovšem se způsobem a z toho vyplývající komplikovaností jsme nebyli spokojeni zvláště pak u Univerzity Karlovy, která je na první pohled příliš komplikovaná a zahlcena informacemi, které by měli být umístěny až dále ve struktuře. Všechny zbývající stránky na nás působily poměrně srozumitelně a příjemně. Mezi nejlépe zpracované bychom zařadili opět Univerzitu Palackého, Masarykovu a Ostravskou univerzitu. Všeobecně však lze říci, že obsahové zpracování bylo na poměrně dobré úrovni.
Porovnání s EPI:
Z hlediska grafického zpracovaní stránek "celé školy" patří mezi lepší průměr, ovšem samotná grafika EPI již tak dobře nepůsobí.
Struktura EPI není také na nejlepší úrovni, na titulní stránce se objevují informace vztahující se k poměrně interním záležitostem školy (např. požadavky ke zkouškám a jejich výsledky….) Tyto informace by měly být zařazeny dále do struktury. Pokud by se tyto informace přemístily a změnilo se grafické uspořádání strukturálně důležitých bodů, stránky by působily kompaktnějším a příjemnějším dojmem, zvláště pro cizí návštěvníky, pro které jsou bezesporu ta
ké určeny.Také se domníváme, že EPI by mělo mít vlastní doménu a nebýt zařazené pod VOŠ. Jistě by to prospělo prezentaci této vysoké školy.