II.

Obsluhující personál

V této kapitole bych Vás, milí čtenáři, rád seznámil s požadavky, předpoklady a obecnou charakteristikou práce obsluhujícího personálu.

Úvodem je důležité si uvědomit, že obsluhující, číšník, servírka, barman, výčepní či kdokoliv jiný pracující na úseku obsluhy není pouhým a obyčejným “pinklem”, nýbrž suverénním pracovníkem na ne zrovna jednoduchém úseku terciálního sektoru, který by měl být hrdý na profesi, kterou vykonává, a ctít její zákonitosti, pravidla a zvyky.

A jaké jsou tedy požadované znalosti a dovednosti:

Nyní se pokusím charakterizovat základy správného chování obsluhujícího na pracovišti:

A jaké by měl míst obsluhující vybavení:

Důležitou oblastí při povídání o obsluhujícím personálu je problematika hygieny práce. Proto si dovolím několik stručných poznámek k tomuto tématu:

Neodmyslitelnou součástí profese obsluhujícího personálu je i estetika:

Závěr této kapitoly ještě několik základních poznatků o bezpečnosti práce v obsluze:

při stavu ohrožení se snažíme zabránit vypuknutí paniky mezi hosty


Copyright © 1999 MD catering & Colour agency Vracov